Friday 31 May 2013

mencari-cari penawar sesuai untuk menaikkan hormon progesteron..

my 1st IUI failed as i mention before, tp itu x mematahkan semangat aku langsung oke! sebaliknya aku lebih bersemangat!! yeahh semangat!!!!  yup memang aku ingat nak rest tp bukan 'shut down' terus. aku still usaha cuma kaedahnya lain jer.. aku nak WITHOLD kan dulu treatment aku kat LPPKN tu dulu. aku nak try cara lain. kenapa aku bersemangat sangat nie??? sebabnya aku da tau problem aku, and aku decide nak SIHAT!! tubuh badan sihat adalah key utk segalanya. betul x?? sedangkan sebelum ni aku x jaga pemakanan aku langsung! main hentam makan je, janji perut x berkeroncong. kih kih kih.. so sekarang dh start bertaubat.

 PEMAKANAN.
dah banyak blog2 rakan2 TTC yang aku baca  mengenai pemakanan ni. ramai yang menggalakkan pemakanan yang betul untuk di amalkan. dulu aku x kisah sangat bila diaorang tekankan tentang hal ni. aku lebih suka rawatan secara moden. maybe sebab aku sendiri bekerja di bidang ni, maka aku taksub dengan perawatan moden. hehehe.. tapi bila dh aku sendiri alami kegagalan IUI pertama aku, otak aku dah mula berpikir semula.
maybe ada baiknya aku cuba cara yang x melibatkan rawatan moden. aku cuba kembalikan diri aku kepada keadaan asal dulu. (as before my 1st and 2nd pregnancy + before consuming marvelon)
apa yang aku tau sekarang tahap level hormon progesteron aku rendah. (side effect marvelon) so aku perbetulkan semula apa yang perlu aku betulkan. my mission is to correct my hormone level back! i need it backkk!! (dlm hati sgt menyesal amek marvelon dulu)

aku akan mencari jenis pemakanan yang dapat naikkan balik hormon progesterone aku.
ooh Mr Google and Mr Yahoo! please help me!
sesape nak tolong meh jOin skali.. heee...
oke nak start men'Searching' lah, bye byee!!

2 comments:

  1. I ada baca kt internet, it took 90 days for whatever changes we do in our diet bg impact kt ovum. Perhaps u can give urself 90 days of changes sebelum u proceed nxt treatment :-) just my 2 cents.

    ReplyDelete
  2. ohh.. tenkiu sweet tooth. sy pon baru je terbaca td kt group TTc. nice info kn? :)

    ReplyDelete