Saturday 18 May 2013

selamat hari ibu!! (nak sebok jugak walaupon dh lewat)

Seronok kan ade sambutan Hari Ibu. sebelum ni pija x pernah nak alert sgt pon pasal hari Ibu ni walaupon dr time sekolah lagi akan heboh sambutan setiap kali menjelang. sedih kan pija ni, x nak hargai sgt sambutan ni. bukan ape, memang pija x sambut pon hari special ni bila tiba waktunya sbb birthday emak pija pon dh 10hb mei. tiap2 tahun memang wish birthday mak je lah, nak wish hari ibu x de dh la.. hehe.. selang 2 hari je kot.  ape pon mak tetap yang teragung di hati. tapi itu kisah dulu kala.. zaman muda mudi katakan.. hehe.. tapi sekarang dh lain, dh berumah tangga pon.

bila dh berumah tangga ni, situasi memang dh lain. tak sangka la pulak sambutan hari ibu tahun ni cukup2 beri kesan di hati kecik ni. huhuhu....  ye lah, bagi kita yang ber-TTC ni, bila naluri nak menjadi ibu sgt2 tinggi + pulak dengan sambutan ni, hati jadi sgt2 sayu.. masih menanti untuk mendapat title 'ibu'.. hmm.. sedihnya..  sebak plak hati ni.. (T_T)

ni ade citer skit aku nak share, bukan ape cuma nak luahkan ke-GERAM-an. al-kisah ni berlaku di tempat selalu lah, tempat keje aku. tak silap hari tu 11hb mei. aku ni baru masuk keje ptg, manusia yg 'terbabit' keje pg. baru start syif n baru nak mulakan keje, si 'makhluk Allah' ni plak dh abeh syif, tgh tunggu laki dia dtg amek. lokasi kejadian di kaunter jururawat (tempat lepak). tiba2 ntah sape lah g bukak cerita yg esok adalah Hari Ibu. kemudian insan2 yang melepak kat kaunter pon mulalah cerita n mula menge-Wish selamat Hari Ibu antara satu sama lain. aku x kisah pon diaorg nak wish2 ni. tapi si 'makhluk Allah' yang byk kali selalu sakitkan hati aku ni macam sengaja je nak sakitkan hati aku lagi hari tu. aku ni dok kat sebelah dia je pon, boleh plak dijangkaunya tangan sorang staff yg tgh preggy kat sebelah aku, kira aku dok tgh2 diaorg. konon2 nak wish kat staff sorng ni lah.  lepas tu di wish kan pulak kat staf yang dok 3meter jauh dari dia dgn suara kuat2, n staff2 lain. aku yang kat tgh2 situasi ni di buatnya macam tunggul je. eeeiii! GERAM!! aku tau dia sengaja nak sindir aku. si staff yg preggy ni dapat paham reaksi aku, dia pon senyap je.. just ucap thanks.. aku agak dia memang paham keadaan hati aku masa tu. .aku tau  la 'makhluk Allah' ni sonok dgn 2nd pregnancy dia skrg. tapi tolongla, aku pon ada sekeping hati macam korang jugak, kenapalah hati aku selalu je korang nak sakitkan. sedih. memang aku sedih sgt2.. terus aku bangun n pergi dari situ. lebih baik aku pergi buat kerja, dari hati aku terus menerus kena toreh.. sala ke kalau korang wish kn utk aku jugak? wish je la supaya suatu hari nanti turn aku plak jadi mummy. kenapalah pemikiran diaorang begitu. apa banyak sangat ke salah aku kat korang sampai macam tu sekali korang nak 'lumatkan' aku.  x sedar ke yang aku ni pon mak jugak? mak sedara kpd anak2 buah aku?? hina sgt ke kalu aku belum ade zuriat??
aku pon dah letih dengan insan2 macam tu. x pernah nak paham situasi aku. biarlah.. biarlah apa sekalipon aku x kan sekali2 nak mengadu pada korang, cukup aku mengadu padaNya. sekurang2nya hati aku x di sakiti olehNya macam korang buat pada aku.

sejak dari peristiwa2 seumpama ni berlaku di tempat keje aku, aku pon dh x de mood nak bersembang2 @ bersosial dgn diaorg lagi dah.. aku tau sampai tmpat keje, wat keje. x payah nak sembang2  + cerita2 itu ini. maap ye.. aku dh serik nak bersharing2 ngan korang lagi, silap2 haribulan aku kena balik.
 (-_-)

#sabarlah duhai hati... sesungguhnya Dia sedang menguji hambanya..

No comments:

Post a Comment