Friday 10 May 2013

di atas sempadan keadaan.

PRU oh PRU.. semua org sebok dengan PRU. jam 8 mlm, 5hb mei, aku n husband dh mengadap Tv, x sabar kot nak tau keputusan PRU. tunggu punya tunggu kt depan tv, jam dh dekat 11mlm. aduhh.. baru sikit keputusannya bila nak abeh ni. hishh.. mata dh ngantok oke..

hmmmm.. ingat aku ni excited sgt ker nak tau keputusan PRU tuh.. oh.. tidak! aku tunggu sbb nak tau sama ada esok cuti am atau tak. tu je.. hati ni x aman oke.. buat masa ni hati aku x berminat sgt tentang politik bukan sbb x kisah tapi aku lebih risau kan telur aku yang bakal menetas jam 8pg esok! huwaaaa!!! kalau betollah esok pagi PM kita umum cuti am maknanya klinik pon tutup la. habis tu telur aku ni dh nak menetas cmmn plak?? IUI??? huhuhuhuuu.. (T_T)

tunggu lagi..... jam dh 12mlm... masih tiada cerita..

tunggu lagi.... jam 1pg. ada sidang media. PM umum yang dia berterima kasih sebab rakyat masih percayakan Barisan Nasional. itu je la yg aku paham dr ucapan dia yang panjang lebar tu. tapi still x de pon announce yg esok cuti. ishh.. cammana plak ni..

maka aku decide nak tido. tp sebelum tu sempat bincang ngan husband tentang hal esok. last skali kitaorg decide nak kuar jam 615pg pegi klinik LPPKN. nak confirmkan sama ada betul ke klinik tu tutup atau tak. tapi kitaorg ada siap buat back up plan jugak, kalu betul klinik tutup kenalah ikut PLAN B yang DR Ghafar bagi hari tu. mesti 'bersama' jam 8pg. tapi kalu nak ber-BD jam 8 pagi memang x sempatlah nak sampai rumah kn.. husband bg cadangan check in hotel je.. oke setuju! dapatlah aku tido dgn aman.. zzzzzzzz...

esoknya jam 6.30 baru kitaorg kuar rumah. hahaha! terbabas tido! terkocoh2 la kitaorg bersiap. tapi solat subuh x boleh tinggal, itu kewajipan. sepanjang perjalanan jalan sepi! aduhh.. risau la kalu klinik tutup. tapi aku x nak pikir sgt sbb rumah aku kt PJ, lagi pon selangor memang dh sah2 cuti cuma area K.Lumpur je x tau status. sampai Klinik LPPKN jam 7pg. terus pegi kat lobi bangunan, eh.. klinik bawah separuh bukak! hati dah berbunga riang nih! terus je aku tempat daftar pelawat. tapi x de org kt situ. tinjau2 punya tinjau, terjojol lah keluar kepala seorang lelaki kat belakang kaunter tu.. terus aku cakap nak daftar naik ke tingkat 6. 'encik' tu pon cakap, 'klinik buka jam 7.30 yer'.. yeaayyy!! klinik buka!! barulah muka aku ni boleh seyummmm.. husband aku pon dh tarik nafas lega. sekarang tinggal nak tunggu jam 7.30pg je, jam sekarang 7.05pg.. ape lagi menapak ler cari breakfast. cafe dlm bangunan LPPKN ni tutup hari ini. mujur cafe di bangunan MARA bukak, RM 8.50 langsai... hehe..

jam 7.30pg dh masuk klinik, pergi register husband utk ke 'bilik hikmat' kumpulkan benih2nya.. aku tunggu je kat tingkat 6 tu. dalam hati x putus2 berdoa mintak di permudahkan segalanya.. tunggu dan terus menunggu... tgok jam, dh pukul 8pg. ishh.. lamenyer.. telur dh nak kuar ni, husband aku x selesai2 lagi ke. tunggu lagi.. jam dh 8.30 pg, batang hidung x nampak lagi. ishh... agaknya jadi macam ari tu lagi x..? macam ari 1st nk dtg nak buat semen analysis bukan main susah lagi nak dapat sample dia tu. mahal toi!! jam 845am baru nampak si husband ni. dtg tersengih2.. dh lega lah tu. hahahaha!! tanya punya tanya, alhamdulilah.. bab laki aku dh selesai, tinggal bab aku je.

tunggu lagi...

jam 930pg.. masih menunggu...

jam 10pg.. masih jugak menunggu.. aduhhh.. lame lagi ke turn aku nak kena panggil ni, kalu ikut jam dh lama dah telur menetas ni.

jam 1015pg, dapat call..

wanita: 'hello, pn siti norfariza ke? puan di mana ye, DR dh lama tunggu nak buat IUI ni..'

aku:'hah?? sy di tingkat 6, tempat menunggu'

wanita:'pn dh buat bayaran IUI? nanti naik tingkat 7 ye, cepat sikit. DR dh lama tunggu ni'

aku:'err... oh.. kat tingkat 7 ke? sy ingat tingkat 6. oke2, saya dtg sekarang'

aduhh.. cammana plak aku boleh tunggu kat sini. rupa2nya kat tingkat 7. terus aku pergi buat payment IUI RM350 lepas tu naik tingkat 7. setahu aku tingkt 7 tu tempat 'bilik2 hikmat' je.. aku masuk terus tanya petugas kat kaunter tu. betul ke ni tempat untuk IUI. memang betul rupanya kat situ lah tempat untuk IUI. aku di suruh menuggu kat tempat menunggu. di situ ramai gak la bapak2 yg menunggu bini2 mereka. oohh... ramai gak ye yg buat IUI ari ni, ingat aku je... hak hak hak!

tunggu lagi..

macam2 doa/ surah/zikir, semua yang terlintas kat otak aku ni aku baca. serius berdebar2.. husband aku ke KL kejap, amek pick up dr opis katanya. menunggulah aku dengan dub dab dub dab..

jam 1030am. masih menunggu..

jam1045am. masih juga menunggu

aih.. lamenye, td kata DR dh lama tunggu. aku amek HP call balik no yg call aku td. x berjawap..

tunggu lagi..

jam11.05am, nama aku di panggil. aku pon masuk. ade 6 katil semuanya. 3 katil dh ber-screen. maknanya 3 org dh di -IUI kan. aku org ke 4. aku pon baring atas katil macam yg di arahkan petugas kat situ, aku rasa NUrse kat bahagian tu lah. posisi aku x yah cakap, korang paham kan. aku tunggu ade la dalam 1o-15minit. dtg la DR Ghafar bersama peralatan2 and pembantu2 nya. salam di ber DR Ghafar aku jawap. sample sperma suami aku di tunjukkan pada aku untuk buat pengesahan. oke aku dh sahkan, betul! bukan benih org lain. hehe..

ade lagi nak citer nih tapi den dh lotih.. bersambung nanti ye.... zzzzzz...

No comments:

Post a Comment