Saturday 4 May 2013

al-kisah semalam..

bunyi tajuk pon macam nak citer kisah zaman dahulu kala je.. hak hak hak! sebenarnya cuma nak update kn kisah next appoinment di LPPKN jer. appoinment semalam jam 9 pg tp sampai klinik jam 910pg. hahaha! memang sah sy adalah org melayu dengan janji melayu! kihkihkih.. paham2 je la ek.. kali ni dtg utk TVS. dtg sendirian jer sbb husband pon dh dapat keje baru and start semalam so x nak kacau dia. mggu lepas dh start amek clomid and s/c humog, jd CD12 dtg utk check telur.
alhamdulillah my telur memang respond dgn ubat. itu bagus. kata si doktorlah..hehehe.. lepas di kira2kan ade la dalam 7 biji yg lepas saiz lulus (14mm) tapi yg x sedapnya doktor cakap dinding rahim x cukup tebal. sepatutnya dinding rahim perlu 6mm tapi aku cuma 5mm jer. doktor kata x pe sbb plan IUI 6hb, skrg 3hb. harap2 dengan baki 3 hari lagi ni my dinding rahim akan menebal ke 6mm lah.. huhu..(myWish)

doktor Ghafar explain lagi..
ikut plan kita nak IUI 6hb ni tapi mungkin ada masalah. terpinga2 sekejap aku jadinya. hah?? masalah?? rupa2nya bukan punca dari aku. PRU13!! mana tahu kot2 diumumkan semua rakyat Malaysia ni dapat cuti umum hari isnin ni = 6hb = klinik tutup. jadinya memang x kan dapat lah nak buat IUI ni. uwaaaa!!! sedih la plak! tak kan x jadi kot, aku dah amek ubat dh ni. telur2 ku pon dh membiak dengan jayanya.so doktor Ghafar cadangkan plan B.

Plan A ---> IUI
Plan B---> wajib utk BD tepat jam 8am, IUI kira cancel utk cycle ni
# kalau sampai 28 hb belom dtg period, sila dtg ke klinik semula.

hmm... baiklah doktor.. saya dh paham.. (dgn muka yg agak kecewa..huhu)
lepas buat payment and amek ubat2 yg seterusnya iaitu tab. duphaston + s/c HuCoG
maka aku pon terus ke tempat kerja, my syif start 2pm.
balik rumah dh jam 10pm (lepas keje), ingat nak share ngan husband tp dia plak dh tido x bangun2. penat agaknya sbb abru sart keje ari ni. x pe nanti2 je lah story kat dia.
malam ni dh kena cucuk s/c  HuCoG  utk pecahkan telur. tentatively telur2 tu akan pecah pada hari isnin jam 8pg.

"Ya Allah Ya tuhanku, aku bermohon kepadaMu, permudahkanlah urusanku. Aku hanya mampu berusaha, Engkaulah yangmenentukan segalanya, hanya kepadaMU aku berserah Ya Allah"

No comments:

Post a Comment