Friday 22 February 2013

special thanks dedicate to my beloved husband. love u dear..(part ii)

malam tu time tgh syok2 rehat2 nengok tv, husband pon nampak oke je (angin baik), aku rasa ni lah masanya nak story kt dia. mula2 tu aku bukak citer pasal LPPKN. tanya pendapat utk teruskan rawatan di situ (sbb aku tau husband aku ni mudah give up), alhamdulillah feedback nya oke lg stakat ni, esok lusa belom tau.. hehe..  sebenarnya aku risau gak kalau husband aku wat semua ni secara terpaksa (sbb nak sedapkan hati bini je). ye lah utk teruskan rawatan ni perlukan kesabaran.. kn kawan2? so better aku tanya siap2, kalu sbb terpaksa aku terpaksa la mengalah.. mn boleh wat rawatan kalau 'bertepuk sebelah tangan' je kan...?
lepas tu aku pon bukak ler story masa keje syif malam kat wad. sambil bercerita tu berjurai2 air mata aku turun mengalir, hati masih lagi sedih. A to Z aku ceritakan. huhu.. kira all out lah. tersedu2 aku jadinya. sebagai insan yang paling memahami situasi aku masa tu, husband aku hanya mampu pujuk aku je..  di tariknya aku serapat2, dan di bahu dialah tempat kepala aku beradu.. aku tau husband aku pon sedih jugak sbb aku nampak pergerakan tangan dia menyapu air mata yg mengalir di pipi dia.. hanya dengan dia sajalah tempat aku mengadu, emak aku pon x kan dapat paham situasi. so husband aku lah candidate yang sesuai.. huhu..
habis je semua aku keluarkan ape yang terbuku d hati, turn husband lak citer kat aku. dan paling aku x sangka2 yang husband aku sampai hampir2 nak mencarut kt staff yg buat aku sedih ni. (sayang jugak dia kat aku ni) berbakul2 d marahnya. sampaikan aku rasa bersalah plak sebb mengadu domba kt dia.. huhu.. macam2 husband aku cakap kat aku (sekolah kn aku jugak). pasal semua ni takdir tuhan, x payah nak pikir sgt.. malah dia turut ingatkn aku yang ni semua mungkin dari kisah silam masing2 yang banyak dosa.. huhu.. ada betulnya jugak kn?  itu semua memang aku paham. tapi kitaorg tetap akan berusaha, mn nak dtg hasil kalau x berusaha kn..? hehe
saat itu luahan hati kami saling bertukaran.. sememangnya husband aku orang yang berserah sahaja 50-50... nak buat rawatan pon boleh, x nak buat pon x pe.. sebab dia redha je dengan qada n qadha, itu semua keje tuhan katanya..
last sekali my husband pesan, lepas ni x yah la buat baik sgt dengan org2 yg buat aku sedih ni, (selama ni aku selalu tolong diaorg settlekn keje), buat ape nak tolong org last2 mengata belakang. untuk yang dhg pregnant tu, kalau diaorg sebok2 lagi ckp je "korang ingat korang ade anak, anak korang tu confirm berguna ke bila dh besar nanti?" maksud husband aku tu jgn ler riak sgt.. huhu tapi aku x de lah smpai nak ckp macam tu..hehe
lama jugak lah sesi luahan perasan ni berlangsung, dekat dua jam..  bukan senang nak ubat hati yang duka lara.. orang lain tu sesenang hati je menyakitkan perasaan aku ni, d buatnya suatu hari nanti Allah SWT tarik balik nikmat tu baru tau.. APTB :/
ape yang aku tau, My Husband is my best Supporter!! love u dear till the end.. :))))


No comments:

Post a Comment