Monday 18 February 2013

special thanks dedicate to my beLoved husband.. Love u dear.. (part 1)

sebenarnya banyak yang aku nak crita kan d blog aku ni tapi tahap emosi masih mengganggu jiwa dengan jayanya. aku gagahkan juga diri untuk mengupdatekan serba sedikit dari terus sunyi sepi. semuanya gara2 kejadian d wad seperti dalam entri aku sebelum ni. huhu.. betul2 memakan jiwa dan raga ku..
habis je keje syif malam ari tu, aku balik keje dlm keadaan tergesa2 sampaikan tertinggal sweater aku kat dlm pantri. macam mn aku x tergesa2, sesi pertukaran syif dh bermula. staff2 keje pagi dh sampai. apa lagi kecoh lagi dlm wad tu. masih ada manusia yang kecoh menghebahkan cerita seorang staff(yg aku ceritakn sebelum ni)  yg dah pregnant. untuk tidak terus menambahkan duka lara dalam hati, maka aku terus je bergegas kuar dr wad n balik rmh. baju tertinggal pon aku x nak patah balik dh. kang ade plak mulut2 yg menanya aku, 'ko bila plak??' huhh.. aku sgt x suka situasi itu.. diaorg apa tau? pedihnya hati aku ni diaorg x merasa, itu belum lagi ada yang sindir2. maka aku pun terus berlalu keluar dr wad secepat mungkin sambil jalan menunduk memandang lantai. x sanggup aku nak memandang ke hadapan dengan mata yang berkaca-kaca dek hati yang sedih.
sampai je rumah, aku mandi2 and breakfast. lepas tu terus tidor. kepala dh penat sgt, mata pon dh pedih, hati plak sgt2 sedih. tidur je lah, lagi selamat. padahal niat d hati sebelum sampai rumah nak report terus kat husband tapi x sampai hati plak sebab nampak dia bukan main tekun lagi tengah cuci pinggan mangkuk kt dapur pepagi buta ni. so layan la hati sendirian.. badan dh bersih, perut dh kenyang, tidur la jawapnya..
petang tu bangun tidur igt nak share ngan husband pasal kesusahan hati aku ni tapi terbantut jugak sebab dia tgh melayan tetamu (kawan2nya).. x pelah aku tunggu je masa yang sesuai. rutin harian tetap berjalan lancar walaupun mata ku ni sentiasa berkaca2.. kepadaNya jugak aku mengadu.
malamnya kami pergi pasar malam, baliknya baru la aku mula nak start story2 kat husband aku ni. risau jugak aku nak share ngan husband aku ni sbb aku dh masak sgt dengan perangai dia, kalau x kena angin silap2 aku d marahnya.
so slow2 la aku bukak cerita..

#maap mata dh ngantok sgt, esok pija sambung balik yea..?? :)

2 comments:

  1. Salam, u ada komen my blog minta masukkan nama ke TTC group malaysia punya fb group. tapi u tak tinggalkan ur fb id. macam mana sy nak add. hehehe
    pls email me back with ur fb id ya
    email: jayfarhana@gmail.com

    ReplyDelete
  2. waalaikummussalam.. hehe.. lupa lak nak tinggalkn id fb ritu. tq jay, sy dah minta kak Linda Nazmi add kan sy. sOnok dapat jd member TTC group ni, byk gak info yg d share para TTCians.. :))

    ReplyDelete