Thursday 14 February 2013

ThE daTe is tOday!

alhamdulillah.. hari ini tiba juga, setelah sekian lama menanti.. :)
ikutkan planning nak post semalam dulu tp keadaan fizikal x mengizinkan, penat sgt lepas balik keja terus tido. nak ngadap laptop pon x sempat.. nasib baik sempat gak makan. hehehe..

sebenarnya tarikh yg dinanti (hari ni) bukan sebab nak sambut valentine oke (walaupon teringin).
hari ni adalah my 1st appoinment di LPPKN. agak2 nak buat apa kt situ?? hmm... sebenarnya dh lama sgt teringin nak mulakan langkah pertama ni tapi ada je lah alasan yang aku sendiri create kan.. itu lah, ini lah.. macam2, apa pon alasan tetap alasan walaupon alasan yg baik. kn2??
hujung bulan 1 ari tu aku call LPPKN sbb nak start wat treatment kt sana, utk TTC. alhamdullilah, senang je nak stat buat appoinment. call je.. hihi.. selama ni aku ingat susah, kot2 nak kena dapatkan referrel doktor pakar ke, doktor x pakar ke.. rupa2nya salah sama sekali. (pengaruh tempat kerja agaknya) hehehe.. setelah 2 minggu lebih menunggu maka tibalah hari dinantikan, iaitu hari ini. dan kebetulan pulak jatuhnya pada 14 februari 2013 = hari valentine = hari khamis + malam jumaat (paham je la ek..) hihihi.. gedik plak.. walaupun sampai lewat skit (lbih kurang 8.40am)  utk firstimer macam aku ni aku rasa bagusla service diaorg (aku expect kena marah sbb lambat) lepas je daftar n amik pas pelawat kt lobi lif terus naik ke tingkat 6 iaitu klinik subfertility. pendaftaran di kaunter pon mudah je. lepas amek no giliran n daftar, tunggu jap kat kerusi husband da kena panggil utk ke tingkat 7. atau nama lainnya bilik utk check in..hehehe.. x delah, kena isolate kn utk dapatkan air mani. maka berpisahlah kami.. huk huk huk.. dlm 15 minit kemudian aku plak kena panggil, rupanya sesi temuduga. macam2 gak la soalan di tanya, so jawap je la kn. habis jawap tunggu lagi kt depan tv tu haa.. tunggu husband turun plak utk di temuduga.

9.15 am ------> 1030am ... masa terus berlalu.... mak aih lamanya pak cik ni, x siap2 lagi ke? nak kematu bontot aku dok kat kerusi. x pe tunggu lagi..... last2  jam1045am aku dh x ley sabar, so aku pon cal ler.. slow je org dlm hp tu cakap "abang x boleh la, org kt luar tu suruh taruk #$%%$# dalam bekas. puas da try tp x boleh. cmmana nie" aduhh.. punya la berjanggut aku tunggu rupa2nya  x settle2 lagi. ikutkan temperature aku dh naik, tp sebab x nak tambahkan stress org dlm hp tu... maka aku suh dia try lagi. kalu x boleh gak, silalah call aku yg kat bawah ni utk pertolongan (korang paham kn?? hehe) tunggu lagi sampai kol 11am, last2 kena jugak la aku naik itngkat 7 tu.. huhu.. elok je sampai kt pintu masuk tu dh ade seorang staff (umor nya blh panggil pak cik) sambut aku,  dia soal kat aku"siapa", aku jawap la "sy ni isteri -----". oke, masuk, ikut saya.. aku pon menbontot ler pak cik tu, tebal gak la muka aku ni. dlm hati menbentak2 apsal la aku kena naik, malu kot. huhu.. sampai satu slot yang aku rasa makmal. ade lagi staff lelaki 2 org, yg ni dlm umo 30an.. aduss malu2! aku tunduk je, x nak tengok muka diaorg. segan wehhh! ada satu ruang luar makmal tu ade kerusi, kat situ ade la sorng pompuan tgh baca paper. lepas je nampak dia baru lega skit hati aku ni, dlm hati aku " ohh nasib baik ade juga insan senasib dengan aku, agaknye dia pon tolong laki dia jugak le kot" x de la aku rasa malu sgt dh.. hehe...
lpas tu aku d tunjuk kn bilik tmpt laki aku 'menginap' n pesan pak cik tu 'tutup pintu tu' , aduss.. ye la pakcik, mesti ler tutup, x kan nak bukak luas2 kot.. huhu.. jumpa je laki aku, mcm2 la dia ngadu.. oke aku paham, so aku suh je la dia relax, kalu dh tension2 cmne nak settle kan. bagus gak la bilik tu, ade sofa, katil tv, kerusi n toilet. dh macam check in hotel budget plak. hahaha! berangan jer..
aku masuk itu pon bukan wat ape pon, cuma bagi kata semangat je lepas tu suh dia try lagi skali kt toilet tu.. dekat 45 minit gak la. tunggu punya tunggu sampai aku pon dh ngantok, last2 laki aku kuar ngn muka masam..hmmm dh paham dh.. x dpt ler tu. sudahnya kuar n jumpa balik org makmal kt luar tu. pak cik td dh x de, yg ade 2 org staff lelaki yg muda n pompuan td, rupa2nya pompuan tu pon org makmal jugak!. segannye...diaorg budget aku boleh membantu tp x dpt tolong jugak.. hhmm.. nasib badan...  puas jgak la d tanya knp x boleh, itu ini n bla bla bla.. last2 kitaorg request nak bawak dr rumah n dia bg dengan syarat dlm tempoh 30 minit da sampai makmal. kitaorg ape lg, jawap 'OKE'!!!

kemudian turun balik tingkat 6, citer la balik A to Z kisah kt tingkat 7 tu kt staff tingkat 6, nasib baik diaorg pon benarkan jugak. fuhhh.. lega! dok sekejap kat situ x sampai 5 minit, husband plak kene temuduga tp kejap je x mcm aku. x byk soalan d tanya (kata husband aku la). lepas tu kitaorg wat payment (pendaftaran shj sbb test sperma x wat lg) n balik....
sampai rumah dh jam1.30 (sbb g mkn dulu td), golek2 atas katil maka tertido lah aku dengan jayanya... hehe..  bangun tido dh kol 3pm, terkejut berok aku jdnya.. cari husband..  tgh kemas ruang tamu rupanya (rajinnye.. aku sedap je tido) aku tanya sample dh dpt ke, x dpt lagi katanya.. terus aku tarik muka masam.. nak marah pon ada tapi tahan je la.. huhu.. last2 husband ckp 'siap la', aku balas, 'nak siap wat pe, sample x de'. tapi aku bersiap gak la.. maka ber drfit la kami ke LPPKN, 20 minit sampai. aku suh husband masuk dulu sbb aku tau dia mesti nak cari toilet dulu utk %^&* dptkn sample. aku pon drive ler mencari parking. joh gak la aku parking. masa tu jam dh pukul 4.15pm. dlm hujan yg sederhana lebat aku pon menapak ler ke LPPKN tu, separuh lenjun aku jadinya. ngam aku sampai kt pintu masuk, husband dh kuar. katanya sample dh hantar ke makmal, org makmal suh dtg esok je utk tahu result. huhh.. penat je aku redah hujan,  kena redah hujan lagi utk ke parking n balik rumah..

sampai kat rumah baru ler husband bukak citer.. sebenarnya dia terkejut bila org makmal suh dia #$% utk dapatkan sample. dengan terpinga2 dia masuk gak ler  ke bilik 'spermtorium' tu.. tp bila dh mindset pon dh kacau, maka x menjadilah.. mujur boleh bawak balik container tu utk wat kt rumah.. dan aku x terlibat  pon dlm proses mendapatkan sample. ngatkan husband aku dh makin 'matang' sbb susah sgt nak dapatkan sample. nasib baik belom lagi.. hehe..
yang pastinya hari ini punya job da selesai.. tinggal esok nak cal balik utk dpt appoinment seterusnya, sbb darah kitaorg belom check lg.. huhu..

No comments:

Post a Comment