Saturday 16 February 2013

hati tersangat sedih.. :'(

jam sekarang pukul 335am.. masih belom tido.. sbb keje syif malam, memang x tido ler jawapnya kn.. hari ni 2nd nite duty malam, esok and lusa cuti.. alhamdulilah.. mood nak keje dh hilang melayang. maaf entry  kali ni sgt x de mood. sbb???  awal2 masuk keje oke je, punch in, tengok list pesakit yg warded, sume oke.. walaupon still awal lagi, aku decide wat keje awal sikit la.. so pergilah ke bilik barang2 kononnya nak check inventori (setiap syif kena check). tgh2 syok menge-check, tiba2 dgr suara rakan2 syif ptg n syif malam (sesi tukar syif) bercakap dgn kuat dlm antonasi yg hepi. aku pon ape lagi pasang telingalah, ape yg aku dgr betol2 menghiris hati.. laju je air mata aku mengalir. Ya Allah, Kuatkanlah iman hambaMu ini.. terus aku lari ke bilik barang yg lagi satu, susah pulak air mata aku ni nak berhenti. sesungguhnya aku sgt cemburu. saat tu jugak aku rasa nak je lari balik rumah n ngadu kt husband, tp x dpt la aku nak wat mcm tu kan. tanggungjawab tetap tanggungjawab. apa yg aku dgr?? korang maybe blh teka sendiri. bagi titician macam aku ni, hati aku sgt2 fragile..
staff 1: "wahhh.. yeke?? brp bHcg ko?"
staff 2:"dh 4ooo lebih dh"
staff 1: "lagi tinggi dari aku dulu la, dh lama ler tu"
staff 2: (sambil ketawa) ""agaknya lah"
**** maaf, stakat itu shj yg aku mampu dengar. ak terus bawak diri ke bilik rehat staff d hujung wad...
laju dan terus laju air mata aku mengalir, aku sgt2 upset..
"knp aku yg terpilih?? dosa aku sgt banyak, sbb tu Allah duga aku dengan ujian2Nya"
 sedihnya aku rasa x tertanggung, mungkin ada hikmah utk semua ni.. Insyaallah.. aku pjuk diri ambil wudhu dan terus solat.. "Ya Allah tenangkan la hati ku ni"
 kenapa aku sedih sgt nie???  aku sendiri pon dh tahu jawapannya.  total staff dlm wad aku ade 13 org dh berkahwin. sebelum ni ada 3 org yg belom pregnant n tarikh kahwin pon dekat2 je..(termasuk aku)
5 bulan lepas, salah seorang dh berjaya conceive slpas 2 tahun lebih menunggu. so tinggallah aku dan sorang lagi staff tu. hari ni plak aku dpt gud news dr dia yg dia pon dh conceive. thats why im very2 upset. i feel useles dan sgt malu. dan sekarang total  staff yg tgh preggy dh 3 org. asal masuk keje je mesti bertembung dengan diaorg. cemburunya aku kat diaorg hanya tuhan je tahu. bilalah agaknya dapat aku pakai baju comel tu, jln sambil gosok2 baby bump.. sweetkn cmtu..  yup.. aku masih menanti detik indah itu.. dan aku masih lagi muhasabah diri sendirian..
yg paling aku x dpt terima. lepas je sesi diaorg sembang2 tu, ade plak sorang staff (my junior) dtg kat aku dan tanya"akak bila plak turn nak dapat  baby??" (sambil nak pegang perut aku) padahal dia sendiri dah nampak muka aku ni dh merah2 and mata berair2.. aku terus je jalan sbb aku tahu kalau aku jawap pon bukan dia paham. tunggu la turn ko kawin nati baru ko tahu betapa tajamnya soalan itu( staff ni memng jenis x paham perasaan, ckp lepas je) sedangkan soalan tu dh berpuluh2 kali di tanya. itu semua keja tuhan, buat ape nak sibok2.. maap kalian yang membaca, kau sgt2 beremosi waktu ni..

#surah yaasin, ayat 82 yg bermaksud "Sesungguhnya keadaan kekuasaanNya apabila Ia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Ia berfirman kepada (hakikat) benda itu: " Jadilah engkau! ". Maka ia terus menjadi. "

No comments:

Post a Comment