Saturday 23 August 2014

cerita sepanjang pertengahan 2014 (part 1)

assalamualaikum... hehe..sopan plak rasanya. dah setahun tak menulis, sampaikan nak masuk pun kena bagi salam dulu. biar sopan tak pe, jangan tak sopan sudah. kan kan??
sebenarnya banyak sangat cerita nak citer ni sampai x tahu dari mana nak mulakan.
hmmm.. my last entry bulan november tahun lepas aku ada bagitaw yang aku dah start produk shaklee kan? macam biasa aku memang plan nak amik untuk 3 bulan je pon. sebab tu la senyap je.. kononnya tempoh bertenang la. tapi aku x de pon consume sampai 3 bulan, terlajak lagi ade lah. hehe.. aku amik shaklee ni sampai bulan februari, lebih kurang 4 bulan jugakla aku consume benda alah ni. hehehe.. (sbb nak abiskan stok yang di order)
dalam bulan februari aku tunggu sampai CD21 untuk check progestron level aku. check punya check, memang aku tak sangka langsung yang badan aku respon cukup baik dengan produk shaklee ni. mana x hepi, progestron level aku naik mendadak dari 0.5mmoL ===> 21.9mmoL. aku rasa bersyukur yang amat. x macam supplement sebelum ni, ciput je naik levelnya. so aku pon sambung la order set shaklee lagi, kali ni amik set yang besar sikit. hehe.. (nampak x excited tu). aku harap result blood test yang seterusnya pon memberangsangkan jugak lah. dalam tempoh ni jugak aku wat program diet untuk aku turunkan berat badan. sebab ada research yang bagitaw berat badan jugak dikatakan penyebab hormon kita terganggu. (fakta kot)
tapi untuk set kali ni aku up-kan sikit pengambilan tablet alfafa tu. (x sabar nak result cepat) . dos yang dicadangkan 8 tablet sehari. tapi aku yang 'pandai memandai' ni naikkkan dos aku sendiri kepada 10 tablet sehari. hehe..  memang x de rasa bersalah pon. aku teruskan set ni sampai stok aku dekat nak habis la, pastu aku tunggu CD21 untuk blood test seterusnya.

#next blood test on june 2014, oke kita tunggu next story la yer..

No comments:

Post a Comment